Odată cu începerea anului școlar 2016-2017, colegiul nostru a fost acceptat ca partener într-un proiect European Erasmus+, alături de încă 4 țări europene: Lituania, Italia, Spania și Turcia; Lituania fiind coordonatorul proiectului. Titlul proiectului “Healthy We- Future Guarantee” aduce în prim-plan problema obezității, prezentă tot mai mult în viața omului modern și vrea să conștientizeze elevii, cu vârste între 12-19 ani, din toate aceste țări, asupra problemelor de sănătate ce pot apărea odată cu obezitatea și a unui stil de viață nesănătos. Acest proiect se va desfășura pe perioada a doi ani școlari 2016-2018, implementarea lui asigurând o deschidere a școlii noastre către parteneriate cu alte școli din Europa, ca modalitate de folosire a oportunităților oferite de Uniunea Europeană.
În decembrie 2016 s-a desfășurat prima întâlnire de proiect, în Lituania, țara coordonatoare, pentru a se fixa detaliile implementării acestuia. La această primă întâlnire au participat Dna. Director prof. ing. Adriana Tarța (Managerul proiectului) și Dna. prof. Mihaela Singeorzan, profesor de limba engleză, responsabilă cu suportul lingvistic și selecția grupului țintă a proiectului.
“Kretingos suaugusiuju ir juanimo mokymo centras” este un centru educativ din localitatea Kretinga, Lituania, una dintre cele mai vechi așezări ale țării; un oraș cu aproximativ 22.000 de locuitori; centru administrativ al zonei de sud-vest; la 21 km distanța de portul Klaipeda și 11 km de stațiunea-resort Palanga.
14-19 Februarie 2017 – Vizita în Spania
O experiență europeană inedită pentru Colegiul Tehnic „Raluca Ripan” din Cluj-Napoca, de unde, trei elevi alături de un profesor îndrumător au participat, timp de o săptămână la multiple activități culturale și educative în localitatea Motril, Spania. Activitatea a avut loc între 14-19 Februarie și a fost prevăzută în proiectul european Erasmus Plus KA2 „Healthy We- Future guarantee”, cofinanțat de Comisia Europeană. Elevii au fost implicați într-o serie de activități culinare și sportive precum: „padel”, acquagym, cățărări, fotbal, basket cât și lungi drumeții prin diferite orașe și Parcuri Naționale. În activitățile desfășurate în școala gazdă „Ave Maria Varadero”, ei au trebuit să își prezinte țările, orașele și școlile de proveniență, să discute probleme de obezitate (ce este obezitatea, cauzele acesteia, efectele, rata obezității în Europa și în lume, igienă și securitate și metode de prevenție) toate aceste informații pliindu-se pe obiectivele principale ale proiectului și ale acestei întâlniri. La finalul întâlnirii s-au realizat chestionare care vor oferi un feedback al întregii activități, ce vor fi analizate și publicate ulterior pe site-ul proiectului.
Întâlnirea dintre profesorii participanți a permis realizarea unei analize a activităților care s-au desfășurat până în acest moment cât și planificarea următoarei mobilități, unde România, respectiv Colegiul Tehnic „Raluca Ripan” din Cluj-Napoca va fi gazda, în perioada 20-26 Mai, anul curent. Atât reprezentații Primăriilor diferitelor localități vizitate cât și comunitatea (părinții, elevii gazdă) au participat și susținut proiectul nostru. Bogatele vizite și activități culturale precum vizita la Muzeul Trestiei de Zahăr din Motril, la cel al Mierii din Lanjaron sau vizita cetății Alhambra, ce face parte din Patrimoniul Mondial Unesco, încă din 1984 din zona Andalusia, Granada au avut un real succes, elevii participanți: Daniela Misarăș (clasa a XI-a B Gastronomie), David Mocan (clasa a X-a B, Gastronomie) și Tamaș Bekeși (clasa a XI-a A, Tehnician în Industria Alimentară) cât și doamna profesoară de Limba Engleză Mihaela Sîngeorzan experimentând stilul de viață mediteranean, un stil de viață sănătos, făcându-i să conștientizeze importanța alimentației corecte, a activităților sportive zilnice și perceperea și analiza unei mentalități și culturi europene, diferită de cea românească. Datorită acestei întâlniri, realizate între elevii celor 5 națiuni participante la acest proiect (Spania, Italia, Turcia, Lituania și România) s-au putut îmbunătăți și abilitățile lingvistice în ceea ce privește Limba Engleză, ca limbă de comunicare a proiectului, cât și o profundă transformare a tuturor participanților la nivel mental, comportamental, social, psihologic.
No Comment